Pages

poniedziałek, 20 lipca 2015

Krem z zielonego groszku

Krem z zielonego groszku


Uwielbiam zielony groszek, jeżeli również jesteście jego wielbicielami to moja dzisiejsza propozycja na krem jest właśnie dla Was. 
Składniki: (4 porcje) 
- zielony groszek łuskany (400 g) 
- cebula - 1 sztuka 
- czosnek - 2 ząbki 
- jogurt naturalny - 2 łyżki 
- masło - 1 łyżeczka 
- bulion warzywny - 2 szklanki 
- szczypiorek 
- gałka muszkatołowa, pieprz gruboziarnisty, szczypta soli 

Grzanki: 
- chleb pełnoziarnisty - 2 kromki 
- czosnek - 1 ząbek 
- oliwa - 2 łyżeczki
- suszone zioła - 1/2 łyżeczki
Sposób przygotowania:
Cebulę siekamy w kostkę. W rondelku rozgrzewamy masło, dodajemy cebulę oraz groszek, smażmy około 2 minuty, a następnie całość zalewamy bulionem. Dodajemy wyciśnięty przez praskę czosnek i przyprawy. Gotujemy około 20 minut. W międzyczasie przygotowujemy grzanki. Oliwę mieszamy z wyciśniętym przez praskę czosnkiem i ziołami. Polewamy kromki chleba, a następnie kroimy je w drobną kostkę. Pieczemy przez 10 minut w 160 stopniach. Zupę miksujemy, dodajemy jogurt naturalny, dokładnie mieszamy. Krem z zielonego groszku podajemy ze szczypiorkiem oraz grzankami. 

Smacznego ! 

3 komentarze:

  1. Krem z groszku jeszcze dodatkowo przecieram bo łupiny dają taką cierpkość w konsystencji za którą nie przepadam. A takie zupy są fantastyczne
    Zapraszam na najnowszy przepis z makaronem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja akurat nie przecierałam, ponieważ taka konsystencja bardziej mi odpowiada, ale za to dość mocno zmiksowałam, więc łupiny nie były wyczuwalne :)

      Usuń