Pages

poniedziałek, 19 października 2015

NOWA STRONA

Zapraszam Was na moją nową stronę !!

Wszystkie przepisy i artykuły będą publikowane na:

www.fit-amina.pl 

Fanpage na Facebooku pozostaje bez zmian 

wtorek, 18 sierpnia 2015

Koktajl z jarmużem i ogórkiem

Koktajl z jarmużem i ogórkiem 
     Koktajl z jarmużem i ogórkiem to idealna przekąska dla wszystkich osób szczególnie dbających o swój wygląd. Jest to źródło wielu antyoksydantów, witamin, minerałów oraz błonnika pokarmowego. Przyspiesza metabolizm, oczyszcza organizm oraz wpływa na prawidłowe trawienie. 

Składniki: (2 szklanki) 

- jarmuż - 1 pęczek 
- ogórek - 1 sztuka 
- cytryna - sok z 1 sztuki 
- jabłko - 1 sztuka 
- mięta - 5 liści 
- zielona pietruszka 
- jogurt naturalny - 1 szklanka
- miód - 1 łyżeczka
Sposób przygotowania: 
Do jogurtu naturalnego dodać porwane liście jarmużu, starte jabłko, plastry obranego ogórka, liście mięty, posiekaną pietruszkę, miód oraz sok z cytryny. Całość zmiksować, koktajl podawać schłodzony, można przecedzić przez drobne sitko. 


Smacznego ! 


piątek, 14 sierpnia 2015

Gofry orkiszowe

Gofry orkiszowe 

    Weekend zbliża się wielkimi krokami, więc pora na smaczny, a zarazem wartościowy deser. Dziś polecam Wam gofry orkiszowe, które doskonale komponują się ze świeżymi owocami. 

Składniki: (8 sztuk) 
- mąka orkiszowa (typ 2000) - 1 szklanka 
- mąka pszenna - 1 szklanka 
- mleko - 1 szklanka 
- olej - 1/4 szklanki 
- jajko - 3 sztuki 
- proszek do pieczenia - 1 łyżeczka 

Sposób przygotowania: 
Całe jajka zmiksować, a następnie dodać przesiane mąki, proszek do pieczenia i olej. Wszystkie składniki dokładnie razem połączyć. Ciasto powinno być trochę gęstsze, niż na naleśniki. Podawać ze świeżymi owocami, polane miodem. 


Smacznego ! 

środa, 12 sierpnia 2015

Oczyszczający koktajl z ananasem

Oczyszczający koktajl z ananasem 

       Za oknem żar, dlatego warto sięgnąć po orzeźwiający, a zarazem oczyszczający koktajl z ananasem. Jest to doskonałe źródło witamin i minerałów, które należy uzupełniać, ponieważ podczas upalnych dni, wraz z potem następuje ich utrata. Ze względu na wysoką zawartość błonnika jest to idealny deser dla osób na dietach redukcyjnych. 

Składniki: (2 szklanki)
- ananas (świeży)( około 250 g) - 1/2 sztuki 
- cytryna - sok z 1/2 sztuki 
- jabłko - 1 sztuka 
- gruszka - 1 sztuka 
- zielona pietruszka - 2 łyżeczki 
- woda mineralna, niegazowana - 1/2 szklanki 
Sposób przygotowania: 
Ananasa, jabłko oraz gruszkę obrać ze skórki, a następnie pokroić w drobną kostkę. Dodać sok z cytryny, posiekaną pietruszkę i wodę. Całość dokładnie zmiksować. Podawać z kostkami lodu. 

Smacznego ! 

poniedziałek, 10 sierpnia 2015

Tropikalne szaszłyki

Tropikalne szaszłyki 

        Sezon grillowy nadal trwa, więc pora na pożywne oraz smaczne szaszłyki tropikalne. Jest to idealne danie dla wszystkich wielbicieli łączenia smaku słodkiego i ostrego. 

Składniki: (10 szaszłyków)
- mięso z piersi z kurczaka - podwójna pierś 
- ananas (świeży) - 1/2 sztuki 
- papryka zielona - 1 sztuka 
- cebula - 2 sztuki 
- czosnek - 2 ząbki 
- oliwa - 2 łyżki
- zielona pietruszka 
- cytryna - sok z 1/2 sztuki 
- suszone zioła (tymianek, oregano, bazylia)
- ostra papryka, curry 

Sposób przygotowania:
Oliwę mieszamy z przyprawami, sokiem z cytryny oraz wyciśniętym przez praskę czosnkiem, a następnie obtaczamy pokrojone w kostkę mięso. Pierś odstawiamy na 30 minut do lodówki. Obranego ze skóry ananasa oraz paprykę kroimy w kostkę. Cebulę siekamy w grube plastry. Na patyczki nabijamy na przemian wszystkie składniki. Szaszłyki grillujemy około 20 minut. Możemy je przyrządzić na patelni grillowej, w piekarniku lub na grillu ogrodowym. Podajemy posypane drobno posiekaną pietruszką. 




Smacznego ! 


poniedziałek, 3 sierpnia 2015

Aktywny wakacyjny wypoczynek

Aktywny wakacyjny wypoczynek 

       Wakacyjny wyjazd z najbliższymi to idealny sposób na nabranie energii oraz oderwanie się od rzeczywistości. Nie zapominajcie, jednak o aktywności fizycznej !

      Będąc na wakacjach nie musimy organizować sobie takiego samego treningu jak codziennie, ponieważ mamy wiele innych możliwości, które urozmaicą naszą aktywność. 

      Wybierając się nad morze warto zabrać wygody strój do pływania, gdyż jest to doskonały sposób na ukształtowanie sylwetki, ponieważ wymaga jednoczesnej pracy wielu mięśni. Niska temperatura wody poprawia krążenie krwi, przyspieszając przemianę materii, w skutek czego następuje szybsze spalanie zbędnych kalorii. 

     Taniec na całonocnej imprezie, to także intensywny trening, który przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej, poprawia pracę serca oraz wyzwala endorfiny zwane hormonami szczęścia. Podczas tańca dobrze się bawimy, dzięki czemu nie skupiamy się na intensywności wysiłku, co umożliwia długotrwałą pracę mięśni, wielu partii ciała jednocześnie. 

    Pamiętajcie o spacerach (60 minut szybkiego marszu to utrata około 300 kcal), a wolny czas urozmaićcie grami zespołowymi. 


Ja już wypoczęłam, więc zwarta i gotowa wracam do pracy i zapraszam Was na konsultacje ! 



czwartek, 30 lipca 2015

Warzywna zupa krem z mleczkiem kokosowym

Warzywna zupa krem z mleczkiem kokosowym 

Chcesz przemycić swojemu maluchowi porcję niezbędnych witamin i minerałów ? Warzywna zupa krem to idealny sposób, ponieważ jest to pełnowartościowe, smaczne i szybkie w przygotowaniu dnie, które zachwyci podniebienie każdego niejadka. 

Składniki: (6 porcji)
- kalafior (400g) - 1/2 sztuki 
- marchew (100g) - 2 sztuki
- ziemniaki (150g) - 2 sztuki 
- seler (150g) - 1/2 sztuki 
- pietruszka, korzeń (50g) - 1 sztuka
- mleczko kokosowe (200g)  
- bulion warzywny/woda - 1 litr 
- pietruszka liście - 4 łyżeczki 
- gałka muszkatołowa, pieprz, szczypta soli 
Sposób przygotowania: 
Wszystkie warzywa dokładnie umyć, kalafior podzielić na różyczki, marchew i pietruszkę pokroić w plastry, seler oraz ziemniaki pokroić w kostkę. Warzywa zalać bulionem lub wodą. Gotować około 20 minut. Zdjąć z płyty, dodać mleczko kokosowe, a następnie całość zmiksować na jednolitą masę. Doprawić pieprzem, szczyptą soli i gałką muszkatołową. Zupę podawać posypaną drobno posiekaną pietruszką. 


Smacznego ! 

poniedziałek, 27 lipca 2015

Klopsiki w sosie pomidorowo- kokosowym

Klopsiki w sosie pomidorowo- kokosowym 

     Klopsiki w sosie pomidorowym to idealne danie na letni obiad, ponieważ w składzie ich sosu znajdują się dojrzałe pomidory, które zbieramy właśnie w tym okresie. Jest to delikatne, pełnowartościowe danie, które doskonale nadaje się dla dzieci. 

Skład: 

Klopsiki: 
- mięso wołowe (500 g) (zmielone) 
- otręby pszenne - 4 łyżki 
- jajko - 1 sztuka 
- cebula - 1 sztuka 
- czosnek - 2 ząbki 
- szczypta soli, pieprz 

Do zmielonego mięsa dodajemy jajko, otręby pszenne, posiekaną w kostkę cebulę, wyciśnięty przez praskę czosnek oraz szczyptę soli i pieprz. Całość dokładnie mieszamy, formujemy klopsiki. Gotujemy je we wcześniej przygotowanym bulionie lub wodzie około 15 minut. 

Sos:
- świeże pomidory - 5 sztuk 
- koncentrat pomidorowy - 2 łyżki 
- mleczko kokosowe (160 g) - 1 opakowanie
- bulion warzywny/drobiowy (przygotować wcześniej) 
- zielona pietruszka, pieprz
- mąka orkiszowa - 2 łyżki 

Pomidory obieramy ze skórki, kroimy w kostkę, a następnie miksujemy, przelewamy do rondelka. Dodajemy 1 szklankę bulionu, koncentrat pomidorowy, mleczko kokosowe oraz rozrobioną w bulionie lub wodzie mąkę. Doprowadzamy do wrzenia, przyprawiamy, dodajemy posiekaną pietruszkę. 

Klopsiki umieszczamy w sosie. 



Smacznego ! 

środa, 22 lipca 2015

Nie poddawaj się !

"Nigdy nie rezygnuj z osiągnięcia celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie."



wtorek, 21 lipca 2015

Wieloowocowy koktajl na mleczku kokosowym

Wieloowocowy koktajl na mleczku kokosowym 

Sezon na owoce jagodowe w pełni trwa, dlatego polecam Wam pełnowartościowy, smaczny oraz szybki w przygotowaniu wieloowocowy koktajl na mleczku kokosowym. Jest to doskonały deser dla wszystkich osób, które szczególnie dbają o linię. 

Składniki: (5 porcji)
- jagody (200g) 
- truskawki (200g) 
- maliny (100g) 
- mleczko kokosowe (100g) 
- jogurt naturalny (300g) 
- miód - 1 łyżka 
Sposób przygotowania: 
Wszystkie owoce umyć, umieścić w wysokim naczyniu, dodać mleczko kokosowe, jogurt naturalny oraz miód, całość dokładnie zmiksować. Koktajl podawać schłodzony. 

Smacznego !